پلاسما فرکشنال

پلاسما فرکشنال

پلاسما یکی از روش‌های مدرن امروزی جهت لیفت، جوانسازی، سفت کردن و از بین بردن چین و چروک های پوست می باشد. پلاسما فرکشنال نوعی گاز یونیزه شده و پر انرژی می باشد که پس از استفاده در نواحی مورد نظر باعث از بین رفتن یا تصعید لایه‌ های سطحی پوست می‌شود. از بین رفتن این لایه های سطحی در واقع باعث از بین رفتن پوست های شل در ناحیه می گردد و از طرفی باعث جمع شدن پوست نواحی زیرین و پوست اضافی می گردد. در این مرحله نه تنها پوستِ شل، جمع می‌گردد بلکه تخریب کنترل شده بافت زیر پوست باعث میگردد تا روند ترمیم، کلاژن سازی و اکسیژن رسانی در بافت افزایش یافته و در نتیجه موجب سفت شدن و جوانسازی پوست می گردد. در واقع یون های منفی اکسیژن از دستگاه پلاسما، با رادیکال های آزاد که موجب پیری پوست می گردند، تماس پیدا می کنند و موجب جوانسازی می گردند. در این روش انرژی تا سطح درم نفوذ کرده و بیشتر در از بین بردن چین و چروک موثر است.

پلاسما تراپی در چه نواحی انجام می شود؟

پلاسما تراپی در موارد زیر کاربرد دارد:

1. جهت از بین بردن خطوط و چروک دور چشم

یکی از اهداف پلاسما فرکشنال از بین بردن چین و چروک دور چشم است که جایگزین عمل جراحی و بلفاروپلاستی بوده و با استفاده از این روش می توان نتایج بسیار خوبی را در جهت از بین بردن چین و چروک ها و پف و افتادگی پوست اطراف چشم مشاهده نمود. پلاسماتراپی باعث جلوگیری از بیهوشی، برش پلک، بخیه زدن و … برای از بین بردن پف پلک و چین و چروک اطراف چشم می شود. نکته قابل توجه این است که افراد باید توجه کنند که با مشاهده اولین چروک ها و حس افتادگی پلک به پزشک زیبایی مراجعه نمایند و با درمان سریع تر و ساده تر گزینه جراحی را حذف نمایند.

2. جهت لیفت و سفت شدن پوست صورت

یکی دیگر از بهترین نتایجی که پلاسما بر جای گذاشته لیفت و سفت شدن پوست می باشد. زمانی که انرژی پلاسما روی پوست صورت و گردن وارد می شود سطح پوست را به صورت کنترل شده و نقاط بسیار ریزی می سوزاند. با این عمل هم پوستِ شل، جمع می‌شود (که در همان لحظه لیفت قابل مشاهده می باشد) و هم به دلیل ترمیم زخم ها با خون رسانی، اکسیژن رسانی و تولید کلاژن اثرات سفت شدن پوست 2 تا 3 هفته پس از لیفت نیز ادامه دار خواهد بود.

3. پلکسر جهت کوچک کردن بینی

افرادی که قصد جراحی بینی جهت کوچک کردن آن را دارند می توانند مطالب زیر را در مورد پلاسما( پلکسر) بینی مطالعه نمایند. در پلاسمای بینی به دلیل تصعید سطح پوست بینی ، پوست، مقداری جمع می گردد. این نقاط که به صورت کنترل شده سوزانده می‌شود در هر جلسه حدود 10 الی 15 درصد کوچک شدن بینی انجام می گیرد و توصیه می گردد سه بار عمل پلکسر انجام گیرد.

4. استفاده از پلاسما جهت کوچکتر شدن منافذ پوست صورت

استفاده از پلاسما نشان داده همانطور که در سفت کردن، جوانسازی و لیفت صورت تاثیر موثری داشته اثرات قابل توجهی بر روی کوچک کردن منافذ پوست می‌گذارد به گونه‌ای که برخی افراد صرفاً جهت کوچک کردن منافذ باز پوست پلاسما انجام میدهند.

5. استفاده از پلاسما جهت کوچک کردن غبغب

اثربخشی پلاسما در کوچک کردن غبغب مطابق با همان رویه ذکر شده در کوچک کردن بینی و سفت شدن پوست صورت می باشد. در ناحیه غبغب نیز وقتی تصعید و سوزاندن نقاط ریز روی غبغب انجام می‌گیرد پوست را سفت و جمع تر می نماید.

از مزیت هایی این روش برای افراد، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • روش پلاسما فرکشنال می تواند علاوه بر پوست صورت، دست ها، گردن و شانه ها را نیز درمان کند.
  • غیر تهاجمی و بدون نیاز به بستری شدن و بیهوشی راه حلی ساده برای همه ی نواحی آسیب دیده ی پوست
  • موثر در برابر چین و چروک ، آکنه و تیرگی پوست
  • تحریک سلول های پوستی برای تجدید عمیق
  • تقویت خاصیت ارتجاعی پوست
  • بهبود روند گردش خون در زیر پوست
  • بازسازی سلول های داخلی و خارجی
  • آرام و بدون درد
  • روشی مدرن و پیشرفته و بدون نیاز به تزریق
  • تاثیر آنی

مراقبت های پس از پلاسما فرکشنال

  • یکی از مهم ترین نکات در انجام پلاسما تراپی مراقبت های پس از آن می باشد. باید افراد حتماً تا یک هفته تمام داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را به صورت دقیق استفاده نمایند.
  • از توصیه های مهم این است که فرد باید تا یک هفته از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم بدون استعمال کرم های تجویزی به شدت خودداری نماید.
  • توصیه می گردد پس از انجام پلاسما تراپی تا یک روز به ناحیه مورد نظر آب زده نشود.
  • توصیه می گردد به هیچ عنوان تا زمانی که پوست های کهنه ریخته نشده آنها را از پوست جدا نکنید.

تعداد جلسات پلاسما

برای ناحیه دور چشم و از بین بردن پف و چین و چروک های اطراف پلک پیشنهاد می گردد سه جلسه با فواصل یک و نیم تا دو ماه انجام شود.

پلاسما جهت جوانسازی و سفت شدن پوست و رفع غبغب، سه جلسه که فاصله بین جلسات یک ماه باشد.

پلاسما جهت کوچک کردن بینی سه جلسه و فاصله بین جلسات یک و نیم ماه باشد.

نکات مهم در مورد پلاسما تراپی

باید توجه داشت که بلافاصله پس از پلاسما شما میتوانید به انجام امور روزمره خود بپردازید و نیاز به استراحت و ماندن در منزل نیست اما باید توجه داشته باشید که تا یک هفته به صورت مرتب از پماد های تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید. در نتیجه چنانچه برایتان مقدور نمی باشد زمان انجام پلاسما تراپی خود را موکول به وقتی نمایید که بتوانید مراقبت های پوستی خود را به نحو احسن انجام دهید.

پلاسما تراپی جزو آن دسته از روش هایی میباشد که تاثیر خود را در همان جلسه اول نیز نمایان می کند.

و در صورت صلاح دید پزشک، مراجعه کننده جلسات دوم و سوم را ادامه خواهد داد.

آیا پلاسما تراپی درد دارد؟

قبل از شروع کار از پماد و مواد بی حسی موضعی در نواحی استفاده می گردد که درد و سوزش را کاملاً کاهش می دهد به گونه‌ای که برای افراد کاملاً قابل تحمل میباشد و آزاردهنده نخواهد بود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *